A kosárban található termékek: 0 db Részösszeg: 0.00 Ft

Garancia / Jótállás

Termékeink kiváló minőségét többek között az is bizonyítja, hogy a megszokottnál hosszabb Garanciális időszakot biztosítunk az Önök számára.

A készülékekhez mellékelt használati utasításban megjelölt valamint az alábbiakban leírt feltételek mellett az Ön által vásárolt termékre a 151/2003.(IX.22.) Kormányrendelet alapján a gyártási és anyaghibából eredő meghibásodásra jótállást vállalunk a vásárlás napjától számítva 12 hónapig.  (kivétel ezalól lsd. alábbi  felsorolásban)

  • Minden bidé termékünkre 1 ÉV garanciát vállalunk.
  • Minden mozgáskorlátozott wc ülőkére 1 ÉV garanciát vállalunk
  • Minden Szenzoros hulladékgyűjtőre 6 hónap garanciát vállalunk
  • Minden LED zuhany termékünkre 6 hónap garanciát vállalunk
  • Minden Pezsgőfürdő-hidromasszázs termékünkre 6 hónap garanciát vállalunk
  • Minden háztartási párátlanítóra 1 év garanciát vállalunk
  • Minden Microwell uszodai párátlanítóra 3 év gyártói garancia érvényes

Cégünk a nálunk vásárolt termékekre a magyar jogszabályokban előírt jótállási illetve szavatossági időt vállal. A termékekre telephelyi garanciát vállalunk!

Kijáró szervizes kollégáink kiszállási költség felszámítása mellett, egyeztetett időpontban vállalják az Önök címén történő javítást mind jótállási időn belül, mind azon túl. Kiszállás díja: 4.900.-Ft+áfa (Budapest területén belül) Vidéki kiszállás esetében kérje egyéni ajánlatunkat.

Rendszeres karbantartást igénylő termékek esetén éves szervizszerződés keretében tudjuk kedvező áron végezni ezt a tevékenységet.

Garancia feltételei

A jótállás a  Jótállási Jegy, a vásárlást igazoló számla (vagy másolata), valamint a beépítési jegyzőkönyv egyidejű bemutatásával érvényes.

  1. A garancia érvényesítéséhez szükség van a vásárlást igazoló számla bemutatására. ( e-mailben, faxon, levélben, személyesen )
  2. A beépítést és üzembe helyezést az Ön által választott szakember végzi, és a termékhez mellékelt beépítési leírást a bélyegzőjével ellátja, ezáltal igazolva a szakszerű munkát. ( Ezen igazolás bemutatása is szükséges, ezért kérjük az iratok megőrzését )
  3. Beépítést és üzembe helyezést Cégünk szerviz csapata végzi. ( Kérjük az iratok megőrzését a garancia időn belül )

Garancia plusz szolgáltatás:

Amennyiben a beépítést cégünk végezte abban az esetben garanciaidőn belül INGYENESEN a helyszínre történő kiszállással végezzük a javítást.

Amennyiben a beépítést nem cégünk végezte a hibás készüléket a vásárló felelőssége eljuttatni szervizünkbe (1138, Budapest, Toborzó utca 20.) természetesen ez esetben is van lehetőség, hogy cégünk kiszálljon a helyszínre, leszerelje és bejuttassa a szervizbe a készüléket, ennek díja: 4.900.-Ft+áfa (Budapest területén belül) Vidéki kiszállás esetében kérje egyéni ajánlatunkat.  Az alkatrész és javítási díj természetesen ez esetben is garancia időn belül – garanciális hiba esetén - díjmentes.

Természetesen a garanciális időn túl is biztosítjuk a termékeink alkatrészének pótlását, térítés ellenében.

Felhívjük kedves ügyfeleink figyelmét arra, hogy akár garancia időn belül akár azon túl történő javítások esetén (akár személyesen hozzák be a szervizbe akár Cégünk a felszerelés helyéről hozza el a készüléket) gondosan ügyeljenek, hogy ajavítandó készülék (wc ülőke, bidé egység stb. különösen a készülékek aljára, fúvókákra és egyéb rejtett helyekre)

NE LEGYEN SZENNYEZETT állapotban !!! A láthatóan szennyezett készülékek átvételét cégünk megtagadhatja vagy a szennyeződés tisztítására: 5.000.-Ft+áfa díjat számolunk fel !  Mivel az emberi ürülékben esetenként milliónyi baktérium, kórokozó is jelen lehet ezért bizonyára megértik fenti kérésünket, hogy szervizes kollégáink egészsége elsődleges szempont.

 

Water Save WC csésze         Water Save WC csésze

FONTOS beépítési és karbantartási előírás a fenti linken elérhető:

Water Save WC csésze tekintetében:

Az extra gazdaságos öblítés miatt a gyártó az öblítő mechanikát és az azt működtető precíz motor kialakításából adódóan MINDENKÉPP előírja a WC csészébe belépő víz -ELŐSZŰRÉSÉT !

Amennyiben az esetlegesen felmerülő rendellenes működés a szűrő elhagyása vagy nem megfelelő szűrő beépítésére vezethető vissza, abban az esetben a javítást cégünk NEM tudja (még jótállási időn belül sem) térítésmentesen javítani.  Köszönjük megértésüket.  (esetleges technikai / beépítési kérdés esetén készséggel állunk rendelkezésükre)

.

. A garanciát / jótállást kizáró okok:

  • nem rendeltetésszerű használat, nem megfelelő karbantartás (lsd. karbantartási leírás)
  • külső tényezők okozta károk (villámcsapás, magas hálózati víznyomás, nem megfelelő hálózati feszültség, egyéb mechanikai károk)
  • szakszerűtlen beépítésből eredő károk
  • természetes elhasználódás
  • törés, fizikai sérülés (a készülék a vásárló általi sérülésmentes átvételt követően a későbbiekben nem áll módunkban törés és fizikai sérülésre irányuló javítás vagy csere igényeket teljesíteni jótállási kereteken belül)
  • szakszerűtlen használat vagy vis major
  • nem megfelelő áramforrásra történő csatlakoztatás
  • fogyó eszközök, mint vízszűrő és patron
  • olyan hibák, melyek a készülék értékét vagy használhatóságát csak jelentéktelen mértékben befolyásolják.
  • jogosulatlan helyek beavatkozása
  • A vízbekötésekhez javasolt a vízszűrő beépítése, mivel mechanikai szennyeződés (homok, hordalék és egyéb mechanikai szennyeződések) rongálhatják vagy akár tönkretehetik a készülék belső egységeit. Ilyen esetben a jótállás NEM terjed ki fentiekből adódó ingyenes alkatrészellátásra / javításra!
  • 5 bar-nál magasabb hálózati víznyomás esetén nyomáscsökkentő használata javasolt a hosszabb élettartam elérése érdekében (nyomáscsökkentő beépítésének elhagyása esetén 5 bar feletti magas nyomás miatt fellépő rendellenességre nem vonatkozik a jótállás)
  • A NEM fix merev csöves (krómozott rézcső, 5 rétegű cső stb..) vízbekötések esetén, tehát amennyiben: flexibilis cső, gyári vagy azzal megegyező műanyag tömlők: poliuretán, poliamid stb.. csövekkel csatlakoztatják a készülékeket a hálózati vízre abban az esetben a teljes biztonság (és esetleges károkat okozó vízkiömlés) érdekében otthonukból való eltávozáskor minden esetben zárják el a fali sarok/csempe szelepen a vízáramlás lehetőségét. Fentiek elhagyása esetén bekövetkező károkért cégünk NEM vállal felelősséget.
  • Ez a termék háztartási felhasználásra készült, ipari használat esetén a jótállás megszűnik.

Mely hibák nem garanciális jellegűek?

  • Természetes elhasználódás.
  • Külső burkolat / felület idővel történő elszíneződése (napfény, hő, vegyszerek – tisztítószerek) hatására, mely nem befolyásolja a készülék működését/funkcióit a rendeltetésszerű használatban.

.

Visszavásárlás lehetőségei

3 napon belüli vásárlás esetén:

  • Hibátlan árucikket nem törvényi kötelességünk visszavásárolni. Egyedi elbírálás alapján azonban van lehetőség a termék árának levásárlására. Ennek alapfeltétele a csomagolás eredeti sérülésmentes állapota.
  • Hibás terméket csak akkor vásárolunk vissza, ha nem tudjuk cserélni.

3 napnál régebbi vásárlás esetén:

  • Hibátlan terméket nem vásárolunk vissza.
  • Ha a hibás terméket javítani vagy cserélni nem tudjuk, akkor a teljes vételárat visszafizetjük. Cserének minősül a hibás termékkel azonos rendeltetésű, azonos vagy  jobb műszaki paraméterekkel bíró készülék.
  • Ha a hibás termék helyett más típust szeretne, akkor egyedi elbírálás alapján lehetőség van a hibás termék értékcsökkenéssel történő beszámítására.

.

Fontos biztonsági előírások az elektromos készülékekhez !

Elektronikus berendezések használatánál (különösen, ha gyermek van a közelben), mindig tartsa be a kötelező biztonsági előírásokat, beleértve az alábbiakat:

HASZNÁLAT ELŐTT OLVASSA EL A HASZNÁLATI UTASÍTÁST!

VIGYÁZAT – Az áramütés elkerülése érdekében:

1.Ne használja fürdés közben.

2.Ne használják a készüléket gőzt, párát előállító készülék közelében ! (gőz zuhany kabin, jakuzzi, uszodatér közelében) a helységben a maximum páratartalom 50 – 60% lehet, ettől eltérő páratartalom esetén az elektromos bidé alkatrészei rongálódhatnak, mely esetében nem tartozik a jótállás hatáskörébe.

3.Ne tegye a terméket olyan helyre, ahonnan leeshet, vagy lerántható, ne tegye ki közvetlen napsütésnek, mert az a készülék elszíneződését okozhatja.

4.Ne helyezze vagy dobja vízbe és egyéb folyadékba

5.Ne használjon súroló, karcoló, maró hatású (szemcsés) tisztítószekereket !  Csak lágy erősen hígított folyékony tisztítószert használjon !

6.Ne érjen a termékhez, ha vízbe esett. Azonnal áramtalanítsa.

FIGYELEM Égési sérülés, áramütés, tűz vagy bármilyen személyi sérülés elkerülése érdekében:

1.Fokozott felügyelet szükséges, ha a terméket gyermek vagy mozgáskorlátozott használja.

2.A terméket csak az előírásoknak megfelelően használja.

Ne használjon olyan kiegészítőket a termékhez, melyet a gyártó nem írt elő.

3.Soha ne használja a terméket, ha a kábel vagy a dugó rongált, ha nem működik megfelelően, ha leesett vagy megsérült, vagy ha vízbe esett. Küldje vissza a terméket a szervizbe felülvizsgálatra és javításra.

4.Tartsa távol a kábelt a fűtőtesttől és egyéb forró felületektől.

5.Mindig biztosítsa a termék számára a szellőzést. Soha ne tegye a terméket puha, elzárt felületre (ágyba, stb.), ami gátolná a szellőzést.

6.Soha ne használja álmosan vagy alvás közben.

7.Soha ne tömítse el a készüléken található nyílásokat.

8.Ne használja szabad ég alatt, olyan helyen, ahol aerosol-t (spray-t) használnak,vagy ahol nem biztosított a megfelelő szellőzés.

9.A terméket kizárólag megfelelően földelt konnektorba lehet csatlakoztatni.

10. Amennyiben a készülékhez gyárilag nem tartozék, Uniós előírás szerint kötelező un. ÉV (Érintésvédelmi Relé) beépítése életvédelmi szempontból!

Nézze át a földelési előírásokat.

Fontos óvintézkedések  Földelési előírások. A termék földelt. Egy esetleges rövidzárlat esetén, a földelés csökkenti az áramütés kockázatát azzal, hogy a kábelben elhelyezett föld-huzal “menekülési útvonalat”biztosít az elektromos áram számára. A készülékben található kábel és dugó földelt.

A dugót mindig megfelelően felszerelt és leföldelt konnektorba kell bedugni.VIGYÁZAT – A földelt csatlakozó helytelen használata nagyban növeli az elektromos áramütés kockázatát. A szigetelt kábelben található zöld kábel sárga csíkokkal (vagy anélkül ) a földelés.Amennyiben a földelési előírások nem teljesen érthetőek, vagy bármi kétsége merülne fela termék helyes földeltségében, kérje szakember tanácsát. Amennyiben túl rövid a kábel, és hosszabbítót akar használni, mindenképpen három-eres,földelt hosszabbítót használjon, földelt dugóval. A sérült kábelt minden esetben ki kell cseréltetni. A termék 240V-os névleges feszültséget használ. A termék csatlakozója földelt.

Kérjük, ne hajtogassa, nyomkodja a vízvezeték bekötését.

Fontos óvintézkedések

Amennyiben a hálózati kábel megsérül, kérjük cseréltesse ki mihamarabb szervizünkben.

Kérjük óvatosan használja a 220V-os elektromos hálózatot, és biztosítson elegendő légmozgást fürdőszobájában.

Kérjük, tisztításhoz NE használjon durva felületű anyagot,sav és lúg tartalmú tisztítószereket.

Mindig csak hígított, gyenge tisztítószert alkalmazzon.

Ha a termék hosszabb ideig használaton kívül van, kérjük, áramtalanítsa a készüléket.

Kérjük, ne engedjen vizet közvetlenül az ülőkére, az elektromos csatlakozóra és a konnektorra.

Kérjük, ne szerelje szét, és ne módosítsa a terméket. Ne tegyen gyúlékony tárgyat a termékre, mint pl. cigarettát.

Vigyázzon az elektromossággal. A rokkant, vagy azon személyek, akik kevésbé érzékenyek a melegre, kérjük állítsák az ülőke hőfokát alacsonyra (megelőzve ezzel a kisebb égési sérüléseket).

Kisebb égési sérülések megelőzése. Az utasítások be nem tartása balesethez vezethet.

Kérjük, őrizze meg a használati útmutatót a termék üzembe helyezése után is, mivel a későbbiekben még segítséget nyújthat Önnek.

Elállási jog

A gyorsan romlandó élelmiszereket vagy higiéniai cikkeket szintén feltétel nélkül visszaküldhetem?

 

Nem, mert gyorsan romlandó termékek (például nem tartós élelmiszerek, vágott virág) és természetüknél fogva (higiéniai vagy egészségügyi okból) vissza nem szolgáltatható termékek (például használt fogkefe, golyósdezodor, fehérnemű, masszázsolaj, szexuális segédeszköz, kozmetikumok, ) esetén sem állhat el a fogyasztó a szerződéstől.

Fontos tudni, hogy a higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható termékeket is visszaküldhetjük, amennyiben a csomagolást, a védőfóliát még nem bontottuk fel, vagyis a terméket még nem vettük használatba.

Cégünk által forgalmazott készülékek “Intim HIGIÉNIAI” feladatokat látnak el, ebből adódóan VISSZAVÉTELÜK semmilyen formában NEM lehetséges. Kérjük csak akkor adják le rendelésüket, amennyiben a készülék 100 %-san megfelel az Ön elvárásainak. Vásárlási kétely esetén látogassanak el Budapesti mintaterünkbe ahol az összes készülék megtekinthető személyesen is !

A vásárlók elállási jogáról a mellékelt kormányrendelet ad útmutatást. Ennek értelmében: a vásárló a szerződéstől nyolc munkanapon belül indoklás nélkül elállhat. Ezt követően a vásárló legkésőbb 30 napon belül visszakapja a vételárat. Az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségeket ez esetben a fogyasztó állja, de ezen felül nincs más költsége.

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fvtv.) 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet gazdálkodó szervezet vagy magyarországi fióktelepe útján külföldi székhelyű vállalkozás (a továbbiakban együtt: gazdálkodó szervezet) és fogyasztó köt egymással a gazdálkodó szervezet áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés).
(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.
(3) A rendelet hatálya nem terjed ki: a) a pénzügyi szolgáltatási és a kiegészítő pénzügyi szolgáltatási, a biztosítási és a biztosításközvetítői, a befektetési szolgáltatási és a kiegészítő befektetési szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos szerződésre, valamint az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári és a nyugdíjpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződésre;
b) automatából történő értékesítésre;
c) nyilvános távbeszélő állomás igénybevétele útján a távbeszélő szolgáltatást nyújtó szervezettel kötött szerződésre;
d) az építési szerződésre;
e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;
f) az árverésen kötött szerződésre.
(4) A mindennapi fogyasztásra szolgáló áruk rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésre kizárólag a 7. § (2)-(3) bekezdése, a 8-11. § alkalmazható, az utazási szerződésre és az ingatlanok időben megosztott használati jogának megszerzésére irányuló szerződésre pedig kizárólag a 9. § alkalmazható.
(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

2. § (1) A gazdálkodó szervezet a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:
a) a gazdálkodó szervezet cégnevéről (nevéről), székhelyéről (lakóhelyéről), a külön jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételi számáról, adószámáról és telefonszámáról;
b) a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól;
c) az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is;
d) szükség szerint a szállítás költségéről;
e) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;
f) az elállás jogáról (4-5. §);
g) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;
h) az ajánlati kötöttség idejéről;
i) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.
(2) A gazdálkodó szervezet az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.
(3) Ha a gazdálkodó szervezet telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, annak kezdetekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.

3. § (1) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal (a továbbiakban együtt: írásbeli tájékoztató) ellátni.
(2) Az írásbeli tájékoztatónak az (1) bekezdésben előírtakon felül tartalmaznia kell:
a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;
b) a gazdálkodó szervezet azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó kifogásait érvényesítheti;
c) a szavatosság, illetve a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítását;
d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.
(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a gazdálkodó szervezet (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.

4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
(3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot
a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ;
c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
f) szerencsejáték-szerződés esetében.

6. § (1) Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a gazdálkodó szervezet által nyújtott kölcsön [Fvtv. 2. § d) pont] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.
(2) A fogyasztó a gazdálkodó szervezetnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a gazdálkodó szervezet előzetes megállapodásán alapul. A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.

7. § (1) A felek eltérő megállapodása hiányában a gazdálkodó szervezet a fogyasztótól kapott felszólítás kézhezvételétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
(2) Ha a gazdálkodó szervezet a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a gazdálkodó szervezetet nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
(3) Ha a gazdálkodó szervezet a szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a gazdálkodó szervezetet terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a gazdálkodó szervezet egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.

8. § (1) A gazdálkodó szervezet nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan árut értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.
(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a gazdálkodó szervezet ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.

9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a gazdálkodó szervezet a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon.
(2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a gazdálkodó szervezet a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.

10. § A gazdálkodó szervezetet terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte.

11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.
(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni.

12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a házaló kereskedésről szóló 44/1998. (III. 11.) Korm. rendelet 4. §-ának (1)-(2) bekezdésében a “nyolc napon belül” szövegrész helyébe a “nyolc munkanapon belül” szövegrész lép.
(3) Ez a rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai között társulás létesítéséről szóló, Brüsszelben, 1991. december 16-án aláírt Európai Megállapodás tárgykörében, a megállapodást kihirdető 1994. évi I. törvény 3. §-ával összhangban az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak a távolban kötött szerződések tekintetében a fogyasztók védelméről szóló 97/7/EK irányelvével összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.